7 listopada 2014

Manufaktura Kosmetyczna: Ekstrakt wodno-glicerynowy z Czarnej Rzepy

Chyba każdy, kto kiedykolwiek borykał się z wypadaniem włosów, lub ogólnie zainteresował ich pielęgnacją, spotkał się z opiniami o wspaniałym wpływie na włosy czarnej rzepy.  Najprostsza kuracja czarna rzepą polega na starciu warzywa i wyciśnięciu świeżego soku, który wcieramy w skórę. Jednak ze względu na bardzo intensywny i nieprzyjemny zapach, oraz brak łatwej dostępności przez cały rok w sklepach tej rośliny, warto sięgnąć po inne naturalne kuracje z wykorzystaniem czarnej rzepy. Najprostszym sposobem jest przyrządzenie sobie własnego kosmetyku na bazie czarnej rzeczy z ekstraktu. Ekstrakt wodno-glicerynowy (jest to bardzo wygodna forma surowca kosmetycznego, bo można ją dodawać do prawie wszystkiego) z czarnej rzepy jest dostępny w sklepie Manufaktura Kosmetyczna. Cena jest bardzo przystępna, najmniejszą buteleczkę 15 ml możemy kupić już za 8 zł. Taka ilość wystarczy na bardzo długo, gdyż ekstrakt dodajemy maksymalnie do 10% stężenia w gotowym kosmetyku.
które służą wzmocnieniu cebulek włosowych, przeciwdziałają łojotokowi i łupieżowi.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czarna-rzepa-zrodlo-cennych-skladnikow-odzywczych-i-leczniczych_38016.html
które służą wzmocnieniu cebulek włosowych, przeciwdziałają łojotokowi i łupieżow

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czarna-rzepa-zrodlo-cennych-skladnikow-odzywczych-i-leczniczych_38016.html
które służą wzmocnieniu cebulek włosowych, przeciwdziałają łojotokowi i łupieżow

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czarna-rzepa-zrodlo-cennych-skladnikow-odzywczych-i-leczniczych_38016.html



Ekstrakt znajduje się w bardzo eleganckiej buteleczce z ciemnego szkła, które chroni go przed promieniami słonecznymi. Z pipetką pozwalającą na wygodne dozowanie produktu.


Produkt ma postać przezroczystego płynu, o wyczuwalnym, ale nie bardzo mocnym zapachu rzepy. Po wykonaniu kosmetyku z dodatkiem ekstraktu, w gotowym produkcie aromat rzepy jest prawie nie wyczuwalny.


Rzepa bardzo dobrze wpływa na porost włosów i zmniejsza ich wypadanie. Jest przydatna w walce z łupieżem i łojotokiem. Wykazuje działanie przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybicze.
Ma jednak bardzo dobry wpływ nie tylko na włosy, ale również na skórę. Powinny się nią zainteresować osoby borykające się z trądzikiem, czy tłustą skórą. Rzepa zawiera związki siarki, oraz   fitoncydy, czyli substancje podobne do antybiotyków, dzięki czemu ma działanie przeciwtrądzikowe i odkażające.
fitoncydy, czyli substancje podobne do antybiotyków,

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czarna-rzepa-zrodlo-cennych-skladnikow-odzywczych-i-leczniczych_38016.htmlprzeciwtrądzikowe, odkażające i rozjaśniające. Dostarcza skórze cenne organiczne składniki odżywcze. Sprzyja gojeniu się ran i podrażnień.

Ekstrakt-wodno glicerynowy rozpuszcza się w wodzie, więc można dodawać go do hydrolatów, faz wodnych kremów itp. Najprostszymi kosmetykami do samodzielnego przygotowania są toniki i płukanki. Wystarczy dolać odmierzoną ilość produktu do hydrolatu, jeśli chcemy zrobić tonik lub wcierkę, albo jeśli chcemy zrobić płukankę do włosów na długości i szkoda nam takiej ilości hydrolatu możemy rozcieńczyć ekstrakt wodą.

Ja używam ekstrakt z czarnej rzepy w mgiełce do włosów. Kosmetyk wykonałam na bazie pachnącego dość mocno lawendowego hydrolatu i w nim zapach rzepy jest zupełnie niewyczuwalny. Mgiełka zachowuje się na włosach jak zwykły hydrolat/woda, czyli nie obciąża włosów, ani ich nie przetłuszcza. Po wyschnięciu w ogóle nie widać i na szczęście nie czuć, że były czymkolwiek pryskane. Za to przy regularnym stosowaniu  kosmetyk przedłuża świeżość włosów. Zauważyłam też, że pojawiły się już po niecałym miesiącu stosowania pojedyncze baby hair. Bardzo polubiłam ten ekstrakt, bo ogólnie lubię takie lekkie produkty, nie wymagające dużo pracy z nakładaniem, czy zmywaniem, oraz niepodrażniające mojej bardzo wrażliwej skóry głowy.
tóre służą wzmocnieniu cebulek włosowych, przeciwdziałają łojotokowi i łupieżowi.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czarna-rzepa-zrodlo-cennych-skladnikow-odzywczych-i-leczniczych_38016.html
tóre służą wzmocnieniu cebulek włosowych, przeciwdziałają łojotokowi i łupieżowi.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czarna-rzepa-zrodlo-cennych-skladnikow-odzywczych-i-leczniczych_38016.html

33 komentarze:

  1. nie używałam, tylko kosmetyki które mialy ekstrakt z rzepy w swoim składzie

    OdpowiedzUsuń
  2. o proszę .. zainteresowałaś nas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszalam o dobroczynnym działaniu wcierek z czarnej rzepy do włosów. Ciekawy produkt za dość niską cenę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moja mama używa normalnej rzepy jako maseczki na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiała bym coś takiego kupić na potrzebę moich włosów :)

    http://ja-pamietnik-i-opowiadania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie czarna rzepa odstrasza zapachem zawsze. Ale jeśli istnieje sposób żeby to zamaskować to jestem za ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł zrobienia mgiełki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbuję Twój pomysł jak tylko zmęczę moją wcierkę z apteki!
    francja-elegancja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wuiedziałam ze rzepa tak moze działac..

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozwiązanie z mgiełką wydaje się sensowne, na moje włosy również baardzo dobrze działa rzepa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym aby i u mnie pojawiły się baby hair :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może spróbuję po wykończeniu tego co mam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. chętnie wypróbowałabym go na sobie, ciekawy kosmetyk i bardzo mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedys kombinowalam w domu z rzepa i faktycznie, zapach jest nie do zniesienia ;) Moze skusze sie na taki ekstrakt :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O czarnej rzepie słyszałam póki co same dobre rzeczy, aż dziwię się, że właściwie nigdy jej nie używałam! Bardzo podoba mi się pomysł z samodzielnym zrobieniem płukanki przy użyciu ekstraktu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W sumie czarna rzepa jeśli chodzi o włosy była już znana nawet przez nasze babcie a ja nigdy nie pomyślałam żeby ją wypróbować. Wydaje się idealna dla mnie, bo zależy mi na wzroście, ale mam też wieczne problemy ze skórą głowy. Super, że rozpuszcza się w wodzie to duże udogodnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba akurat teraz to mojemu mężowi bardzo przydałby się ten produkt :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa opcja, rzeczywiście ;d

    OdpowiedzUsuń
  19. Obecnie używam wcierki do włosów, która posiada rzepę w składzie, ale nie przepadam za tym zapachem. ;]

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie bym go wypróbowała na swoich włosach właśnie w postaci takiej mgiełki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Marzę,by włosy przestały mi wypadać

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzmi ciekawie, zaintrygowałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. intrygują mnie kosmetyki z manufaktury kosmetycznej ;) a taki ekstrakt przydałby mi się na moje duże wypadanie włosów..

    OdpowiedzUsuń
  24. Używałam szampon z rzep ale jakiś super efektów nie widziałam po nim.

    OdpowiedzUsuń
  25. Miałam kiedyś szampon z rzepą, ale strasznie plątał mi włosy.

    OdpowiedzUsuń
  26. miałam kiedyś właśnie na wypadanie włosów szampon z czarnej rzepy i niestety zapach dość mocno mi przeszkadzał :)

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ostatnio o czarnej rzepie czytałam na blogu Absurdalnej, a teraz, gdy trafiłam na ten wpis, utwierdziłam się w przekonaniu, że chcę coś z tą rzepą posiadać. Myślę, że można spróbować najpierw z tymi 15 ml. (8 zł to w sumie nie wiele).

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam problem z wypadniem wlosow:(

    OdpowiedzUsuń
  29. ja tam uwielbiam zapach czarnej rzepy : p

    OdpowiedzUsuń

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin